روابط اجتماعی صحیح

انسان موجودی اجتماعی است که دارای روابط و رفتار اجتماعی متفاوت و گوناگونی است. اقوام، دوستان، همسایه‌ها، همکاران آشنایان ما، روابط اجتماعی ما را می سازند. بعد اجتماعی سلامت عمدتا بر تعامل ما با محيط اطراف، نقش‌ها و وظایف ما در قبال دیگران، چگونگی ارتباط با ديگران، چگونگی عكس العمل ديگران نسبت به رفتار ما و همچنین چگونگی تعامل با نهادها و آداب و رسوم اجتماعی تأکيد دارد.

روابط اجتماعي که يکی از عناصر اصلی سلامت اجتماعی افراد محسوب می‌شود، از یک سو تحت تأثير جنسيت، وضعيت تأهل، ويژگی‌های اجتماعی اقتصادی مانند درآمد و شغل قرار داشته و از طرف ديگر بر سلامت افراد تأثير مي گذارد. بسیاری از مطالعات حاکی از این است که روابط اجتماعی بر شروع، پيشرفت و بهبود بيماری‌های مختلف چون سرطان، سرماخوردگی، عفونت ويروس اکتسابی نقص ايمنی و ابتلا به بيماری‌های قلبی تأثير گزار است.

برخی از مردم دوست دارند در خانه هایشان بنشینند و با یکدیگر دوست باشند؛ حتی اگر یکدیگر را نبینند. آنان فکر می‌کنند یک رابطه قوی و عمیق اجتماعی را ساخته‌اند درحالی که چنین نیست. برای اینکه مطمئن شوید رابطه شما محکم و در بهترین حالت ممکن با دیگران قرار دارد، دانستن نکات زیر لازم و ضروری می‌باشد:

فهرست